Bardzo wartościowe uzupełnienie pierwszej części – szczególnie dla zain- teresowanych obszarami B2B, towarów luksusowych czy światem marek na rynkach wschodzących. Bardzo polecam wszystkim marketerom. To jedna z najważniejszych, najlepiej przedstawionych i przebadanych per- spektyw na budowanie marek.
Michał Wawrzyniak | Data Driven Marketing | Grupa Żywiec
How Brands Grow, część 2 powinna raczej nazywać się Pogromcy Mitów – mitu lojalności, mitu wąskiego targetowania czy mitu wyjątkowości pewnych kanałów dystrybucji. W czasach data driven marketing warto zderzyć się z tymi często brutalnymi prawdami o tym, co działa, a co nie. Książka poka- zuje na cyfrach i modelach, że w naszej płynnej rzeczywistości biznesowej są jednak uniwersalne prawa efektywności wzrostu marek.To super lektura dla miłośników brandingu, gdzie Nauka pięknie uzupełnia się ze Sztuką! (tym razem z przewagą tej pierwszej).
Adam Nitecki | General Manager, Consumer Product Division | L'Oreal Polska & Kraje Bałtyckie
Po wielu latach pracy w marketingu, miałem wrażenie, że niewiele może mnie już zaskoczyć. A jednak! Druga część przewodnika o tym, jak zapew- nić markom stały, zrównoważony rozwój, to wyjątkowo ciekawa lektura, skupiająca się na najważniejszych dylematach i problemach współcze- snych marketingowców. Czasami dyskusyjna, momentami zaskakująca, ale zdecydowanie godna polecenia!
Szymon Ulkowski | CEE Food E-Business and Communication Manager | Nestlé
Byron Sharp zrewolucjonizował myślenie o marketingu, a książki How Brands Grow stały się obowiązkową pigułką wiedzy dla każdego, kto chce w efektywny sposób kreować marki. Cześć druga pogłębia proste, naukowo potwierdzone zasady oraz dostarcza opartych na danych, praktycznych porad, jak rozwijać marki, czerpiąc zarówno z wielu sektorów, w tym dóbr luksusowych, e-commerce, B2B, jak i z rynków wschodzących.
Agnieszka Barej | Media Director | Procter and Gamble
Doktor Jenni Romaniuk pełni funkcję profesora naukowego oraz wicedyrektora (międzynarodowego) w Ehrenberg–Bass Institute na Uniwersytecie Południowej Australii (University of South Australia). Jest również autorką książek Building Distinctive Brand Assets (Oxford University Press, wydanie poprawione 2021) i How Brands Grow, Part 2 (Oxford University Press, 2016). Jenni jest pionierką w pomiarach i metrykach dotyczących dostępności mentalnej, a także w identyfikacji i wykorzystaniu punktów wejścia do kategorii (CEP-ów). Doradza firmom na całym świecie w zakresie najlepszych praktyk, długofalowego zarządzania marką i wykorzystywania wiedzy opartej na dowodach. Dawniej pełniła funkcję redaktora wykonawczego „Journal of Advertising Research”, obecnie zaś zasiada w Kierowniczej Radzie Doradczej tego czasopisma.
Byron Sharp jest profesorem nauk marketingowych i dyrektorem Ehrenberg–Bass Institute for Marketing Science przy University of South Australia. Jego książka How Brands Grow sprzedała się w ponad 120 000 egzemplarzy. Byron Sharp opublikował ponad 100 artykułów naukowych i zasiada w redakcjach 5 czasopism. Wraz z prof. Jerrym Windem był gospodarzem 2 konferencji w Wharton Business School na temat praw reklamy oraz współredagował specjalne wydania czasopisma „Journal of Advertising Research”.