Marketerzy często wykazują większe zainteresowanie teorią i kreatywnym aspektem swojej pracy niż analizą liczb, co nie oznacza, że obszar naukowego podejścia jest im obcy. Przykładem przełomowej zmiany w tej dziedzinie jest publikacja Oxford University Press sprzed ponad dekady, która zrewolucjonizowała sposób myślenia o marketingu. Financial Times określił How Brands Grow jako “empiryczną, starannie uargumentowaną i w zdrowy sposób kontrowersyjną. Większość książek z dziedziny marketingu opiera się na nieuchwytnych założeniach, nie grzesząc przy tym dokładnością. How Brands Grow to zupełnie przeciwieństwo takiego stanu rzeczy.”
Niezwłocznie po wydaniu, How Brands Grow wywołało kontrowersje oraz zaciekawienie pośród marketerów na całym świecie. Czytelnicy Advertising Age zgodnie uznali ją za Najlepszą Książkę w 2013 roku. Dziś, wydana w kilkunastu językach, zgodnie uznawana jest za pozycję obowiązkową przez CEO oraz Chief Marketing Officers globalnych korporacji.
Pytam o znajomość zasad z tej książki na rekrutacjach, używam w pracy, na wykładach, szkoleniach i konsultacjach jako podstaw marketingu.
Michał Wawrzyniak | Mars | Head of Digital and E-Commerce
Byron Sharp przywraca zdrowy rozsądek komunikacji, osadza kreatywność i pomysłowość w prostych, naukowo potwierdzonych, ramach.
Elżbieta Kulawik | LOTTE Wedel | Integrated Communications Manager
Byron Sharp w unikalny dla siebie sposób stworzył nowy podręcznik marketingu. To obowiązkowa lektura, dla wszystkich którzy chcą zrozumieć dlaczego stworzenie marki z sukcesem to wyzwanie, a jednocześnie uzyskać wiedzę w pigułce jak to skutecznie zrobić.
Jacek Jabłoński | Unilever | Strategy & Performance Manager
Prawdziwy marketer powinien być osobą o otwartym umyśle, gotową na zainspirowanie się odmiennymi opiniami i perspektywami widzenia tych samych rzeczy.
Maria Kuc - Jędrzejewska | Johnson & Johnson | Media Manager CEE
Byron Sharp jest profesorem nauk marketingowych i dyrektorem Ehrenberg–Bass Institute for Marketing Science przy University of South Australia. Jego książka How Brands Grow sprzedała się w ponad 120 000 egzemplarzy. Byron Sharp opublikował ponad 100 artykułów naukowych i zasiada w redakcjach 5 czasopism. Wraz z prof. Jerrym Windem był gospodarzem 2 konferencji w Wharton Business School na temat praw reklamy oraz współredagował specjalne wydania czasopisma „Journal of Advertising Research”.